اوسمار دو بازیکن آلومینیوم را پسندید بازیکنان پرسپولیس هم قسم شدند کارمندان باشگاه پرسپولیس علیه درویش اوسمار این دو مدافع را نمی‌خواهد استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

از قرارداد ۱۰ میلیونی حسن یزدانی تا توصیه درستکار| غیبت پهلوان در لیگ برتر کشتی!

  • کد خبر: ۹۱۷۱۸
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
از قرارداد ۱۰ میلیونی حسن یزدانی تا توصیه درستکار| غیبت پهلوان در لیگ برتر کشتی!
درباره حسن یزدانی که با وجود قرارداد با تیم آملی، در لیگ‌برتر کشتی نگرفت.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ لیگ‌برتر کشتی فرنگی ۱۶ آذر با قهرمانی فولادین‌ذوب آمل و لیگ‌برتر کشتی آزاد ۱۹ آذر با قهرمانی صنایع مازندران به پایان رسید. بدون شک حضور مدال‌آوران المپیک و عنوان‌داران مسابقات جهانی در این بازی‌ها سطح کیفی و جذابیت لیگ را افزایش داده بود، اما مطمئنا چهره اول سالن ۱۲ هزار نفری آزادی کسی نبود جز حسن یزدانی. کاپیتان تیم‌ملی کشتی آزاد ایران که برای لیگ امسال به تیم فولادین‌ذوب آمل رفته بود، بدون اینکه در وزن‌کشی شرکت کند، این مسابقات را تنها از روی سکو‌ها تماشا کرد، مسئله‌ای که بازتاب‌های فراوانی را به‌همراه داشت.

توصیه درستکار برای کشتی‌نگرفتن یزدانی

با اینکه همگان در انتظار کشتی‌های حسن یزدانی در مرحله نهایی لیگ‌برتر کشتی آزاد بودند، او در لحظات آخر تصمیم گرفت در وزن‌کشی شرکت نکند. قهرمان کشتی آزاد جهان با وجود حضور در اردوی تیم فولادین‌ذوب آمل، در مرحله نیمه‌نهایی مقابل آرتور نایفونوف روس روی تشک نرفت و قرار نیست در فینال هم مبارزه کند. پژمان درستکار، سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد، که در سالن حضور داشت، دلیل این ماجرا را خستگی و مصدومیت یزدانی توصیف کرد: یزدانی امسال ۲ رویداد بزرگ المپیک و جهان را پشت‌سر گذاشته است و از سوی دیگر آسیب‌دیدگی هم داشت که باید فیزیوتراپی می‌کرد، به همین دلیل ترجیح این بود که او در مرحله نهایی لیگ شرکت نکند.

نایفونوف: آمده بودم با یزدانی در زمین خودش کشتی بگیرم!

غیبت حسن یزدانی که به‌گفته مربیان تیم‌ملی با صلاحدید ایشان همراه بوده است، تبعات چندان جالبی هم به‌همراه نداشت. آرتور نایفونوف، کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلوگرم مطرح روس، بعد از پیوستن به لیگ‌برتر کشتی آزاد ایران در مصاحبه‌ای با رسانه‌های روسی گفته بود: آماده‌ام با حسن یزدانی در زمین خودش کشتی بگیرم! این درحالی است که قهرمان کشورمان تاکنون ۲ مرتبه در رقابت‌های جهانی و یک‌مرتبه در رقابت‌های المپیک این کشتی‌گیر را شکست داده بود. حالا، اما قهرمان روس‌ها اعتراض خودش را به این رفتار یزدانی اعلام کرده و مدعی شده فقط با این نیت به لیگ ایران آمده است تا با یزدانی کشتی بگیرد!

قرارداد ۱۰ میلیون تومانی پهلوان با آملی‌ها

حسن یزدانی، چهره شاخص کشتی ایران و جهان و دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک، ۳ آذر قراردادش را برای حضور در مرحله نهایی لیگ کشتی آزاد با تیم فولادین‌ذوب آمل در سازمان لیگ فدراسیون کشتی امضا کرد. یزدانی قراردادی به مبلغ ۱۰ میلیون تومان با تیم فولادین‌ذوب آمل در سازمان لیگ فدراسیون کشتی ثبت کرد، اما مشخص نیست آیا مبلغی را نیز خارج از رقم ثبت‌شده از مسئولان این تیم دریافت کرده است یا صرفا براساس ادعای مدیرعامل تیم فولادین‌ذوب برای کمک روحی به سایر کشتی‌گیران حاضر شده است با نماینده آمل قرارداد امضا کند.

ادعای مدیرعامل تیم فولادین‌ذوب آمل مبنی بر اینکه «یزدانی برای حضور در این تیم کوچک‌ترین مبلغی نگرفته است»، در شرایطی است که کشتی‌گیری مثل کامران قاسمپور که جایگاهی به‌مراتب پایین‌تر از حسن یزدانی دارد، برای حضور در لیگ مبلغ ۴۰۰میلیون تومان از مسئولان تیم صنایع مازندران دریافت کرد و با وجود این نیز به‌دلایل نامشخص حاضر نشد برای این تیم در مرحله نهایی لیگ به میدان برود! درحالی‌که انتظار می‌رفت یزدانی دست‌کم در یک مبارزه برابر آرتور نایفونوف روس، دارنده مدال‌های برنز المپیک توکیو و برنز جهان۲۰۲۱، در مرحله نهایی لیگ به میدان برود، وی حتی در مراسم وزن‌کشی نیز شرکت نکرد تا غیبت او در مسابقات قطعی شود.

پس از این اتفاق، مدیرعامل تیم فولادین‌ذوب آمل در اظهارنظری با ابراز رضایت از این اقدام حسن یزدانی گفت: او گفت سفید امضا می‌کنم، اما در کنار تیم بود و در تمرینات حضور داشت و نکات فنی لازم را به کشتی‌گیران می‌گفت. از او تشکر می‌کنم که به‌عنوان یک وزنه کنار تیم بود! اظهارات مدیرعامل این تیم در شرایطی مطرح می‌شود که بدون شک حضور یزدانی در دیدار فینال می‌توانست کمک زیادی به این تیم در مصاف با صنایع مازندران کند تا شانس قهرمانی تیم آملی را افزایش دهد. جانشین یزدانی در وزن ۸۶کیلوگرم دیدار فینال، هادی وفایی‌پور بود که در یک مبارزه یک‌طرفه با نتیجه سنگین ۱۱بر ۰ مقابل احمد بذری تن به شکست داد تا با کسب این پیروزی، قهرمانی صنایع مازندران در لیگ قطعی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->